12503 It i leg og andre udviklende aktiviteter

KLASSETRIN
0. klasse

UGEDAG
Tirsdag

INSTRUKTØR
Morten Jakobsen

KORT BESKRIVELSE
Vi arbejder videre med at lave spil og lege til brug med smartboardet. De grundlæggende funktioner i smartboardet genopfriskes, og vi udvikler små aktiviteter, ligesom vi arbejder med foto og tegning på tavlen. Derudover arbejder vi med Stopmotion film og programmet Monkey Jam.

FAGLIGE MÅL

  • Skrive tekster på computeren
  • Tegne i tegneprogram
  • Importere foto og arbejde med dias

IT/MEDIE-MÅL

  • Informationssøgning og indsamling
  • Produktion og formidling
  • Kommunikation, videndeling og samarbejde

IT-REDSKABER

  • Smartboard
  • Digitalt kamera
  • Netbook

FORUDSÆTNINGER

Der tages afsæt og udgangspunkt i det underviste på basishold for børnehaveklassen i året 11/12.

OM INSTRUKTØREN

Morten Jakobsen er folkeskolelærer og pædagogisk it-vejleder. Har arbejdet på forskellige specialskoler og er p.t. it-vejleder.

UDDYBENDE BESKRIVELSE
Uddybende beskrivelse for Børnehaveklassehold 3 ved Morten Jakobsen Vi arbejder videre med at lave spil og lege til brug med Smart-boardet. De grundlæggende funktioner i Smart-boardet genopfriskes og vi udvikler små aktiviteter, ligesom vi arbejder med fotos og tegninger på Smart-boardet. Derudover fortsætter vi hvor vi slap sidste år med Photostory, Power Point og Word. Vi har fokus på redskaber, der kan hjælpe eleverne med at fortælle egne historier, redigere, integrere tegninger og foto . Vi vil gennem en legende tilgang få greb om de grundlæggende funktioner i at hente og gemme digitale produkter. Derudover arbejder vi med Stopmotion film, og programmet Monkey Jam, som på en sjov og kreativ måde kan hjælpe eleverne med at fortælle historier.